Wednesday 7 December 2011

Sekadar ingin berkongsi..


Assalamualaikum dan salam satu ummah,,
Setelah lama mencari jawapan, hari ni bru saya temui.. sekian lama persoalan ini menerjah di fikiran, apa signifikannya saya menulis blog ni?? Perlu ke menjadi seorang blogger? Adakah blogging tu satu hobi semata-mata? 
Ada orang, menulis blog kerana nak isi masa lapang, ada juga yang nak meluahkan hati dan perasaan, yang paling best, nak berkongsi ilmu bersama teman2..

Bagi saya, saya tulis blog ni sbb nak kongsi pengalaman kpd sahabat2 sama ada yg kt Malaysia or di samping saya, di bumi Jordan ni.. pengalaman hidup stiap orang kan berbeza2. So, sgt menarik klau kita menulis perkara yg mmpu mmberi ssuatu yg baru kpd org lain.. itu satu kpuasan. nak kongsi ilmu, tak mmpu.. ilmu di dada msih cetek. Maklumlah, umur msih stahun jagung..

Tanda bersyukur..
Apabila kita dapat ssuatu yg baru, yakni ssuatu yg baik dan bermanfaat, kita xboleh biarkan ilmu itu hanya di dada kita shj, kongsilah ilmu itu kpd insan2 di skeliling kita. itu lah tanda kita bersyukur dgn nikmat ilmu yg dikurniakan kpd kita.. so, mlalui blog yg xsbrapa ni, insyaAllah, sy mampu berkongsi mutiara2 ilmu dan pengalaman yg sy cedok di bumi berkat Jordan ini.. selamat menyelami perkongsian pengalaman bersama saya! :)


No comments:

Post a Comment