Friday 25 November 2011

Pena mula melakar bicara




Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..
Selawat dan salam atas junjungan besar nabi Muhammad S.A.W
Salam ukhuwah dan salam satu ummah buat semua sahabat2 seakidah, dan semua yang mengenali diri ini..
Saya mulakan langkah pertama menulis blog ini dengan nama Allah s.w.t agar pena yang melakar bicaranya di sini sentiasa hadir dengan hati yang ikhlas dan sentiasa mengharapkan rahmat dan redhaNya..
Sebenarnya, fikiran ini masih tercari-cari apakah motif utama penulisan blog ini.. masih tertanya-tanya apakah yang bakal saya lakar di sini. pasrah..
biarpun persoalan ini masih belum terjawab, namun jari jemari ini tiba-tiba terasa ringan memetik keyboard untuk memulakan langkah pertama. barangkali, kekuatan ini hadir dari semangat tahun baru.. maklumlah, baru memasang azam.. bibir ini melakar senyuman saat menemukan jawapan yang ringkas itu. mungkin ada betulnya..
saat membaca doa akhir tahun petang tadi, tiba2 air mata ini menitis tanpa dipinta. hati terasa hiba, mengenangkan dosa2 yang dilakukan sepanjang tahun.. saya membaca doa dengan penuh pengharapan agar segala dosa diampunkan.. insyaAllah..
usai solat maghrib pula, saya tidak lupa untuk menyambut tahun baru dengan kalimah yang mulia, menadah tangan memohon agar segala tingkah laku yang dibuat sepanjang setahun ini sentiasa diberkati Allah s.w.t, serta memohon perlindungan dariNya daripada syaitan yang direjam dan tentera2nya juga dorongan nafsu yang dahaga dengan keenakan dunia semata..
Apapun,, selamat tahun baru Hijrah kepada semua umat islam di seluruh dunia!



semoga dengan hadirnya tahun baru ini, hadir juga semangat baru yang mampu mengubah kita ke arah yang lebih baik.. insyaAllah..
Wallahu a'lam..

2 comments:

  1. Salam ziarah...
    Ahlan3,,ke dunia blogger.
    thniah akhirnya ad wbsite da..huhu.
    slmat mlakar pena yg tbaekk,,
    smoga kte dpat bkongsi ilmu dlm ruangan blogger nie.insya'Allah.da fllow..! :-)

    ReplyDelete
  2. insyaAllah.. jgn lupa bgi tnjuk ajar.. mklumlah.. saya budak bru belajar.. :)

    ReplyDelete